۲۳ دی ۱۳۹۲، ۱۷:۵۰

حجت الاسلام لطفیان:

پیوند برادری از اصول مسلم اسلام است/ برنامه های وحدت معطوف به یک هفته نباشد

پیوند برادری از اصول مسلم اسلام است/ برنامه های وحدت معطوف به یک هفته نباشد

بیرجند – خبرگزاری مهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه پیوند برادری در جامعه اسلامی از اصول مسلم اسلام است، گفت: وحدت مسلمانان دشمنان اسلام موجب نابودی دشمنان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام کاظم لطفیان بعد از ظهر دوشنبه به مناسبت هفته وحدت در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: هرچه بیشتر در این زمان پیش برویم بیشتر گفتمان وحدت اسلامی در جامعه اسلامی ضرورت پیدا می کند.

وی با اشاره به وحدت اسلامی در میان جامعه بیان کرد: وحدت اسلامی اطاعت از خداوند و پیامبر خدا است و گفتمان وحدت برترین گفتمان خدواند از طریق پیامبر گرامی اسلام به جهان منتقل شده است.

حجت الاسلام لطفیان با اشاره به وحدت شیعه و سنی در خراسان جنوبی عنوان کرد: در خراسان جنوبی شیعه وسنی در کنارهم با یکدیگر مسالمت آمیز زندگی می کنند.

وی گفت: در همین راستا هفته وحدت با شکوه و عظمت خاصی از 12 ربیع الاول تا 17 ربیع الاول با برنامه های نمادین و محتوایی برگزار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این برنامه ها یک برنامه دینی است، افزود: انتظار می رود شیعه و سنی بدون رویکرد سیاسی و فقط با رویکرد دینی در این برنامه شرکت کنند تا فرصت عقده گشایی از افراطیون را بگیرند.

وی بیان کرد: خدمات نظام اسلامی در استان خراسان جنوبی که یک استانی مرزی و محروم است بسیار ارزنده بوده که قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست و این ثمره وحدت برادران اهل سنت و شیعه در این استان است.

حجت الاسلام لطفیان مهمترین دستاورد وجود پیغمبر اسلام (ص) ایجاد انس و وحدت برای مسلمین  دانست و بیان کرد: در خراسان جنوبی از امشب برنامه های هفته وحدت در مسجد النبی اهل سنت بیرجند با سخنرانی استاندار خراسان جنوبی شروع می شود.

 برگزاری گفتمان های دینی وحدت در سطح مدارس و مساجد استان

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی به دیگر برنامه های هفته وحدت نیز اشاره و افزود: در دیگر شهرستان های خراسان جنوبی به ویژه شهرستان اسدیه و زیرکوه و نهبندان برنامه های خاصی پیش بینی شده است.

وی افزود: برنامه گفتمان وحدت با محوریت پیامبر (ص) و قرآن کریم و وحدت مسلمین در تمامی مدارس و مراکز علمیه و حوزه های علمیه و مساجد اهل سنت و شیعیان  استان خراسان جنوبی برگزار می شود.

وی در ادامه به برنامه در شهرستان اسدیه اشاره و عنوان کرد: محفلی در روستای درمیان و تخته جان اسدیه برگزار خواهد شد و یک تجمع وحدت بخش در شهرقهستان با محوریت وحدت نی برگزار می شود.

حجت الاسلام لطفیان بیان کرد: یک تجمع هزار نفر در منطقه زیرکوه پنج شنبه به میزبانی امام جمعه محترم زیرکوه برگزار خواهد شد که در آن تجمع اهالی منطقه اعم از سنی و شیعه شرکت خواهند داشت.

وی با اشاره به شرکت بزرگان و نخبگان اهل سنت و شیعه در کنفرانس وحدت اسلامی که 27 و 28 دی ماه در تهران برگزار می شود، بیان کرد: قرار بود همایشی با همین محوریت در استان برگزار شود که به دلیل همزمانی با این کنفرانس فعلا منتفی شده است.

برنامه های وحدت معطوف به یک هفته نباشد

وی در پاسخ خبرنگار مهر در خصوص نقش رسانه با محور وحدت بیان کرد: در صدا و سیما خراسان جنوبی بسیار خوب کار شده است و تمامی رسانه با توجه به نقشی که در جامعه دارند خوب کار کرده اند و انتظار می رود در انسجام وحدت بین اهل سنت و شیعیان بیشتر از گذشته فعالیت کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در ادامه به بحث نزدیک شدن مراکز علمی اهل سنت و شیعه اشاره و عنوان کرد: یک برنامه ریزی نیاز دارد تا این دو گروه علمی و نخبه بیشتر به یکدیگر نزدیک شوند.

وی با تاکید بر اینکه نباید برنامه هایی که برای وحدت مسلمین است معطوف به هفته وحدت باشد، تصریح کرد: نیاز است در طول سال برنامه ریزی شود و مجالس و محافلی در این خصوص برگزار شود تا شمشیری که دشمنان برای ضربه زدن به وحدت مسلمین آماده کرده ند بر سر خود دشمنان وارد شود و آنان را نیست و نابود کند.

کد خبر 2213881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha